Hogyan építünk márkát a Grafcomnál?

Grafcom Projekt


Graphic,Designer,Working,In,Office

Facebook

Tweet

LinkedIn

Az egyik legizgalmasabb feladat a Grafcom életében, amikor egy márkát teljesen az alapoktól építünk fel. Lehet ez egy új ötlet, egy új találmány, vagy épp egy évek óta dédelgetett álom, melyet most gyönyörűen kell csomagolnunk a nagyérdeműnek. De hogyan is kezdünk neki?

Gyakran előfordul, hogy ügyfeleinket már személyesen is ismerjük, de az is lehet, hogy ajánlás útján jutottak hozzánk, vagy szimplán csak tetszenek nekik a referenciáink, és belevágnának a velünk való közös munkába. Ebben az esetben megismerkedünk, és abszolút MINDENT megkérdezünk az ő szerelemprojektjükről – ebben a fázisban általában magukkal az alkotókkal egyeztetünk, akiknek nagyon erős a kötődése a születendő márkához. Kérdezünk a történetről, az álmaikról, a termék vagy szolgáltatás ideális életútjáról. De nem csak ezek a fontosak: a beszélgetés közben már azt is felmérjük, milyen az ügyfeleink ízlése, hogyan beszélnek, mit találnak szépnek és mit szeretnek.

Ha megvan az összhang, akkor további egyeztetések kezdődnek: egy részletes kérdőívvel tudunk meg még többet az elképzelt arculatról, minden oldalról körbejárjuk a márkát. Mindeközben mi jó hangulatú brainstorming meetingeket szervezünk, projektvezetők és grafikusok közösen, majd megszületik az első pár moodboard, melyek a márka legelső arculati finomságait fogják meg. Folyamatosan egyeztetünk az ügyfelünkkel, amíg el nem kapjuk a tökéletes hangulatot. Ezután logótervezés következik, mely a legkifinomultabb apróságokra hangolódva készül el, szintén addig, míg meg nem találjuk azt a verziót, ami a nagybetűs TÖKÉLETES. A logótervezés után sem állunk meg, arculati kézikönyvet készítünk grafikai elemekkel, színekkel és tipográfiával, de a munkánk még csak most kezdődik igazán. A következő lépésekben megfogalmazzuk a márka esszenciáját, misszióját és vízióját, mely a lelke lesz a márkának. Erre pedig már tudunk stratégiát is építeni. Érdekel hogyan? Ha igen, gyere vissza egy következő blogposztra! 🙂